vrijdag 18 februari 2011

Duc de eend..

Al ongeveer een jaar woont er een nieuw dier bij mijn huis in de sloot. Het is Duc. Duc is een eend. Niet zomaar een gewone eend, maar een Muskuseend. Muskuseenden komen vooral voor op kinderboerderijen voor. En dat verklaart hoe Duc bij mij in de sloot is gekomen; er is vlakbij een kinderboerderij!

Toch snap ik nog steeds niet hoe Duc helemaal bij mij in de buurt is beland. Zo dichtbij is die kinderboerderij nou ook niet. Voor een eend is dat toch een flink stuk zwemmen. (Als hij überhaupt wel heeft gezwommen..)


Aangezien Duc van een kinderboerderij komt, is hij totaal niet schuw voor mensen. Als je hem brood komt voeren loopt hij werkelijk voor je voeten. Hij is ook totaal niet bang voor katten. Mijn kat Snoesie blijft zelfs liever bij hem uit de buurt!

Toch zal Duc zich niet snel alleen voelen zonder zijn vrienden van de kinderboerderij. Er zijn genoeg andere eenden in de sloot, waar hij het al best goed mee kan vinden. Op deze foto zie je Duc met zijn 2 vrienden aan de kant van de sloot zitten. Gezellig, toch?






Verder heb ik (zoals gewoonlijk) nog wat foto's, onder andere van 3 vogeltjes die ik heb gespot in de tuin.

 Een lief, klein Pimpelmeesje..

En 2 Halsbandparkieten
-----------------------------------------------------------

Je zal wel denken; waarom deze foto? Nou, als je goed kijkt zie je dat er een flink stuk van de tafel is afgebroken. En raad een wie dat heeft gedaan...?
Die dikke Snoesie is er met zijn volle gewicht vanaf het dak op gesprongen. Tsja, is de tafel nou erg slap, of is Snoesie heel zwaar?

1 opmerking:

  1. Lieve Robin,
    emmmuhh,Snoesie is zwaar, ok maar de tafel is ook oud en verrot. Beide dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Om een reactie te plaatsen klik je eerst op "Profiel selecteren", daar kan je een profiel kiezen waarmee je de reactie plaatst. Je kan dat bijvoorbeeld via je Google-account of WordPress doen. Als je op geen van de opties een account hebt, kan je het ook anoniem doen (klik: "Anoniem") of bij "Naam/URL", waarmee je alleen je naam hoeft invullen.