vrijdag 3 juni 2011

Ambulances, Brandweerwagens en Traumahelicopters....

Deze avond was het een hele drukte op de dijk langs het Noord-Hollandskanaal. Er was namelijk weer eens een brommer over het bruggetje gevlogen en in het gras beland. Dit gebeurt hier wel vaker, maar meestal staat de bestuurder zelf al snel weer op. Nu was het anders, ik zal vertellen hoe het is gegaan:

Mijn ouders en ik zaten buiten te eten in de tuin. Nou eigenlijk wilden we het eten net opscheppen, toen we een harde "KRAK!" hoorden. Mijn vader zag hoe een brommertje te hard over de brug racete, en uiteindelijk in het gras gelanceerd werd. Hij kwam hard neer, heel hard. Normaal gesproken staat de bestuurden wel weer op en loopt vloekend en tierend met zijn brommertje aan de hand naar de Eerste Hulp (die gelukkig vlakbij is). Deze keer bleef hij liggen, en mijn vader rende er op af, terwijl mijn moeder 112 belde. Ook nog een paar andere mensen uit de buurt schoten te hulp en bleven daar tot de ambulance kwam. Bij één ambulance bleef het niet. Even later kwam er nog een ambulance bij, gevolgd door een brandweerwagen. Het toppunt was toch echt de Traumahelikopter, ook al bleef me onduidelijk waarom die er bij moest zijn, zó ernstig was het nou ook weer niet, dacht ik..
De gewonde werd uiteindelijk op een brancard naar de ambulance gebracht. Volgensmij zag het er niet erg fijn uit, en ook was hij nog buiten bewustzijn. De man was dus veel te hard, zonder helm, over het bruggetje gevlogen..

Natúúrlijk heb ik foto's gemaakt, Robin Abbing was ter plaatse!







 De ambulancebroeders rennen er op af!








                                              





                             De brandweer en ambulance






 Ze schieten te hulp..









De Traumahelikopter 













                      Drukte bij de ambulance

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Om een reactie te plaatsen klik je eerst op "Profiel selecteren", daar kan je een profiel kiezen waarmee je de reactie plaatst. Je kan dat bijvoorbeeld via je Google-account of WordPress doen. Als je op geen van de opties een account hebt, kan je het ook anoniem doen (klik: "Anoniem") of bij "Naam/URL", waarmee je alleen je naam hoeft invullen.